جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام احمد لطفیان

حوزه/ امام‌ جمعه تیمورآباد سیستان و بلوچستان گفت: با وجود این همه خدمات، به دلیل خشکسالی چند سال اخیر، مردم این استان دچار مشکلاتی شده اند که رفع آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان در سطح ملی است.

حجت الاسلام احمد لطفیان، امام‌ جمعه تیمورآباد سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در زاهدان، با بیان اینکه خدمات زیادی از سوی مسئولان طی ۴۵ سال اخیر در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است، اظهار کرد: با وجود این همه خدمات، به دلیل خشکسالی چند سال اخیر، مردم این استان دچار مشکلاتی شده اند که رفع آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان در سطح ملی است.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه وزیر نیرو در دولت شهید آیت الله رئیسی، چند بار به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند تا مشکلات مربوط به خشکسالی، کمتر مردم را اذیت کند، اظهار کرد: مردم استان واقعا از همت همه مسئولان به ویژه در دولت شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، تشکر می کنند و ان شاءالله در دولت جدید هم شاهد اتفاقات خوبی برای خدمت رسانی به مردم این استان باشیم.

امام‌ جمعه تیمورآباد سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه معدن مس جانجا، ظرفیتی کم نظیر برای توسعه و اشتغال و کارآفرینی در شمال سیستان و بلوچستان است، یادآور شد: اگر از تمام ظرفیت این معدن بهره برداری شود، قطعا مشکل اشتغال برای تمام افراد جویای کار در این استان حل می شود. این یک حقیقت است که نیازمند همت ملی و اراده قوی است.

وی اضافه کرد: قبلا هم گفته ام که استان سیستان و بلوچستان به عنوان رنگین کمان‌ معادن کشور شناخته می شود ولی به دلیل کم توجهی برخی از مسئولان، جوانان این استان برای کسب درآمد و اشتغال مجبور می شوند به استان های دیگر بروند. مردم شهرستان تیمورآباد، برای شان سوال است چرا با وجود ظرفیت عظیم معدن جانجا فرزندان آنان مجبور می شوند برای کار به شهرها و استان های دیگر سفر کنند؟

حجت الاسلام لطفیان اظهار کرد: یکی از مزیت های مهم سفید آبه تیمورآباد، وجود معدن مس جانجا است که اگر مجموعه های اقتصادی و تجاری در مدیریت، اکتشاف و خرید همت کنند، قطعا در ایجاد تحول بزرگ اقتصادی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان بسیار موثر خواهد بود. دولت می تواند با توسعه بهره برداری از این معدن، منطقه ای تجاری و صنعتی متکی به توانمندهای نسل جوان همین استان ایجاد کند. به این صورت جوانان ما برای کسب درآمد و اشتغال به استان های دیگر نمی روند. وزیر پیشین صنعت و معدن و تجارت گفته بود که باید با جذب سرمایه برای معدن مس جانجا، کاری کنیم جوانان ما در همین منطقه شاغل شوند. این سخن قشنگ و درست و به جا باید جنبه عملیاتی پیدا کند تا مردم سیستان و بلوچستان، بیش از پیش شاهد عدالت گستری در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

امام‌ جمعه تیمورآباد سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای توسعه و احیای بخش های مختلف اقتصادی از جمله در زمینه معدن در دولت شهید آیت الله رئیسی اقدامات خوبی صورت گرفت. درخواست ما از دولت جدید نیز این است که با پشتوانه ملی، برنامه ریزی درستی برای بهره مندی حداکثری مردم سیستان و بلوچستان از ظرفیت معدن جانجا صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha